19 października 2013

Co się kryje w głowie kota

Jakiś czas temu trafiłam na książkę o zachęcającym tytule "Sekretne życie właścicieli kotów". Zachęcił mnie i tytuł i okładka - rudy kot na leżaku.



Autor, weterynarz Bruce Fogle odpowiada na kocie pytania, wyjaśniając trochę relacje na linii kot - właściciel, ale z perspektywy kota.

Niektóre pytania ciekawe, zaskakujące i zabawne. Niektóre całkiem poważne. Oto kilka z nich:

„Proste pytanie: mruczę, miauczę, prycham. Czasem nawet piszczę. Czy ludzie rozumieją, co im chcę powiedzieć?”


„Przy każdym spotkaniu bierze mnie na ręce i całuje. Dlaczego zawsze musi zostawiać na mojej głowie ślad po szmince?”

„Na widok tłustej, soczystej myszy aż drżę z podniecenia. Kocham surowe mięso. Dlaczego karmią mnie chrupkami? Dlaczego mi nie pozwolą zjeść tego co chcę?”
„Dlaczego boję się weterynarza?”

„Nie jestem niewolnikiem. Dlaczego zakładają mi szelki i wyprowadzają jak psa?”


„Mieszkam z osobą zwariowaną na punkcie kotów. Kiedy tylko zobaczy bezdomnego kota, natychmiast pragnie zabrać go do domu. Dlaczego?”



Niektóre odpowiedzi równie zaskakujące jak pytania. Książka jest z 1997 roku, więc to co dziś jest dla nas zupełną oczywistością, wtedy - mam wrażenie - autor dopiero odkrywał. Ale i tak warto przeczytać.

Zastanawiam się co rzeczywiście kryje się w tej rudej kociej główce..



I jeszcze jedno: urodzinowa zabawa Za moimi drzwiami. Szczegóły na blogu Za moimi drzwiami, a konkurs na temat "kiedy byłem małym kotkiem, hej!", więc będzie słodko ( bo przecież będą małe kotki) i ciekawie.
Aby wziąć udział w konkursie należy na swoim blogu umieścić post o konkursie oraz zamieścić baner konkursowy na pasku bocznym. Należy też znaleźć zdjęcie swojego kota, kiedy był jeszcze małym kociakiem, zgodne z tematem konkursu i wysłać na adres anka.wrocławianka@op.pl. Opisać kotka jednym zdaniem. W mailu należy podać imię kotka oraz link do swojego blogowego lub fejsbukowego wpisu o konkursie. Szczegóły i regulamin na blogu Za moimi drzwiami

zabawa urodzinowa Za moimi Drzwiami

9 komentarzy:

  1. Ciekawa książka , wszystko co o kotach jest ciekawe :-)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że bardzo kochasz kotki i chcesz o nich wszystko wiedzieć. Ja też bardzo je lubię , ale mam pieska (suczkę). Jest ona strasznym łobuziakiem, ale to szczeniak jeszcze. Miło, że do mnie zajrzałaś. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  3. andrzejek i ten jezyczek :*
    musi byc ciekawa ksiazka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre pytania są ciekawe, aż zastanawiam się co się chowa w kocich głowach tak na prawdę :)

      Usuń
  4. haha, okładka książki niezła ;D ale ogólnie pomysł napisania książki z perspektywy kota bardzo fajny ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawe pytania, ale powiem szczerze, że odpowiedzi na nie chyba nigdy nie dostaniemy :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytania są ciekawsze niż odpowiedzi, bo odpowiedzi koty kryją w swoich głowach :) Chyba możemy czasem się tylko domyślać :)

      Usuń

Dziękujemy z Andrzejem za każdy komentarz i odwiedziny na blogu :)